FAQ
-
Zijn er kosten aan verbonden?
Voor de afhandeling van vragen brengt Tulp in beginsel geen kosten in rekening. Is een vraag volstrekt onredelijk, stelt dezelfde betrokkene heel vaak een vraag, of wil deze extra kopieën? Dan kunnen administratieve kosten in rekening gebracht worden of kan een verzoek gemotiveerd geweigerd worden.
-
Wie of wat is Stater N.V.?
Tulp Hypotheken laat de administratie van de hypotheken verzorgen door Stater N.V. in Amersfoort. Stater is de specialist op dit gebied. Wil je meer weten over Stater? Bekijk de website.
-
Wie kunnen er persoonsgegevens opvragen?
Natuurlijke personen van wie Tulp persoonsgegevens verwerkt (hierna: “betrokkenen”) hebben op grond van de regelgeving het recht om aan Tulp vragen te stellen met betrekking tot de persoonsgegevens die Tulp van hen verwerkt.
Een betrokkene heeft het recht om bij Tulp op te vragen of Tulp van hem of haar persoonsgegevens verwerkt. Tevens kan een betrokkene vragen om inzage te krijgen in de persoonsgegevens die Tulp verwerkt. Ook kan de betrokkene vragen stellen over achtergronden van de verwerking, zoals:
- de doelen waarvoor Tulp persoonsgegevens verwerkt;
- de categorieën van persoonsgegevens die Tulp verwerkt;
- de (categorieën van) ontvangers aan wie Tulp persoonsgegevens verstrekt; en
- de bewaartermijnen van persoonsgegevens bij Tulp.
In alle gevallen wordt bij de beantwoording van de vragen aangegeven dat de betrokkene het recht heeft te vragen om de persoonsgegevens aan te passen, te verwijderen of de verwerking te beperken en tegen verwerking bezwaar te maken
-
Wie handelt de verzoeken in het kader van de AVG binnen Tulp af?
Binnen Tulp is de Functionaris voor Gegevensbescherming verantwoordelijk voor de beantwoording van vragen van betrokkenen. Hij is bekend met de procedures en termijnen en kan zo voor een zorgvuldige afhandeling zorgdragen. Vragen hieromtrent dienen daarom direct gestuurd te worden aan de Functionaris voor Gegevensbescherming.
- Per email op info@tulphypotheken.nl;
- Schriftelijk naar Tulp Hypotheken B.V. Zonnebaan 11, 3542 EA, Utrecht.
-
Welke stukken moet ik aanleveren voor een hypotheek?
In het door ons uitgebrachte renteaanbod staat een checklist met aan te leveren stukken. Daarin kun je precies zien welke documenten je in ieder geval moet aanleveren om de hypotheek in orde te maken. Je adviseur zal je hier verder bij helpen.
-
Welke informatie kan worden opgevraagd?
De vragen van een betrokkene kunnen alleen betrekking hebben op persoonsgegevens van die betrokkene zelf of van een persoon die door die betrokkene wordt vertegenwoordigd.
-
Wat kost het wijzigen van een bestaande hypotheek?
Soort wijziging Vergoeding Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid € 300,- Aanpassen ORV – Oversluiten naar lagere dagrente € 300,- Aanpassen renteopslag – Omzetting aflosvorm – Verhoging hypotheek (verhoogde inschrijving) € 300,- Verhoging hypotheek (bestaande inschrijving) € 300,- Bijschrijven nieuwe partner € 300,- Verhuisregeling – - Deze tabel vermeldt de vergoeding die Tulp Hypotheken per wijziging zelfstandig bij de leningnemer(s) in rekening brengt
- Wijzigingen worden pas uitgevoerd na ontvangst van de vergoeding door Tulp Hypotheken
- Tulp Hypotheken kan u niet adviseren en u ook niet helpen bij de bemiddeling. Wij raden u dan ook aan om voor advies en/of bemiddeling altijd contact op te nemen met uw tussenpersoon
- De tussenpersoon kan u voor het advies en/of de bemiddeling (aanvullend op bovengenoemde vergoeding voor Tulp) kosten in rekening brengen. U maakt hierover zelf afspraken met de tussenpersoon
-
Wat is het recht op overdraagbaarheid?
In bepaalde gevallen kan de betrokkene vragen om de persoonsgegevens die Tulp verwerkt over te dragen aan de betrokkene of aan een derde. Als een betrokkene recht heeft op overdraagbaarheid dan moet Tulp de gegevens aanleveren op zo’n manier dat de betrokkene of een derde die ook daadwerkelijk zelf kan gebruiken of aan een ander kan overdragen.
-
Wat is het recht op beperking?
Een betrokkene kan om een beperking van de verwerking van persoonsgegevens vragen als:
- de betrokkene de juistheid van de persoonsgegevens betwist; de verwerking wordt dan beperkt zolang het duurt om de juistheid van de persoonsgegevens te controleren;
- de verwerking is onrechtmatig, maar de betrokkene in plaats van wissen van de persoonsgegevens verzoekt om beperking van het gebruik ervan;
- Tulp de persoonsgegevens zelf niet meer nodig heeft, maar de betrokkene deze nodig heeft voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering;
- de betrokkene bezwaar heeft gemaakt tegen de verwerking en Tulp bezig is om te bepalen of de gerechtvaardigde gronden van Tulp zwaarder wegen dan die van de betrokkene.
- Als een van bovenstaande punten van toepassing is, dan is Tulp verplicht de verwerking (tijdelijk) te beperken.
-
Wat is het jaarlijkse kostenpercentage?
Het JKP is een afkorting van ‘jaarlijks kostenpercentage’. JKP drukt de totale kosten van de hypotheeklening uit in een jaarlijks percentage. De totale kosten van de hypotheeklening bestaan uit: het rentepercentage, de eenmalig gemaakte kosten en de regelmatig terugkerende kosten. Met het JKP kun je een betere vergelijking maken met andere hypotheekaanbieders. Je treft het JKP aan in het renteaanbod, het hypotheekaanbod en het hierbij gevoegde informatieblad (ESIS: European Standardized Information Sheet).
In het JKP nemen we de volgende kosten op, indien en voor zover de adviseur deze aan ons doorgeeft: taxatiekosten, kosten bouwkundige keuring, kosten bankgarantie, premie overlijdensrisicoverzekering/levensverzekering, premie opstalverzekering, bemiddelingskosten ten behoeve van de lening en/of aankoop van de woning, advieskosten, kosten inschrijving hypotheekregister. -
Wat is een hypotheek met NHG?
Nationale Hypotheek Garantie (NHG) wordt uitgevoerd door de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen. Deze stichting staat onder voorwaarden garant voor je hypotheek. Dit betekent dat het Waarborgfonds jouw hypotheek terugbetaalt aan je geldverstrekker, als je de lening buiten je schuld niet meer kunt betalen. NHG bekijkt per geval of je in aanmerking komt voor kwijtschelding van de restschuld. Je komt in aanmerking voor een lening met NHG, indien je aan de voorwaarden voldoet. Je hypotheekadviseur kan je er ook meer over vertellen.
-
Wat is de rente op mijn bouwdepot?
De rentevergoeding op het bouwdepot is gelijk aan de hypotheekrente die je betaalt. Als de lening uit meerdere leningdelen bestaat, vindt de rentevergoeding plaats op basis van de gewogen gemiddelde rente van de verschillende leningdelen. De rentevergoeding vervalt bij een verlenging van het bouwdepot.
-
Wat is de maximale looptijd van een hypotheek?
De looptijd van een hypotheek bij Tulp is maximaal 30 jaar.
-
Wat is bereidstellingsprovisie?
Bereidstellingsprovisie is het bedrag dat je betaalt als je je renteaanbod wilt verlengen.
-
Wat is 'ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid'?
Hoofdelijke aansprakelijkheid wil zeggen dat een persoon (de leningnemer) voor 100% aansprakelijk is voor de schuld en rentebetaling van de hypotheek. Dit geldt ook als deze persoon de schuld met iemand anders, die ook hoofdelijk aansprakelijk is, deelt.
Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid vindt plaats bij bijvoorbeeld een echtscheiding of relatiebeëindiging. De partner die in de woning blijft wonen, koopt dan de vertrekkende partner uit. De vertrekkende partner zal bij een echtscheiding worden ontslagen van de hoofdelijke aansprakelijkheid van de hypotheeklening.
Het proces voor het ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid begint bij uw adviseur.
Samen met hem vult u dit formulier in.
Dit kan vervolgens worden gemaild naar oha@stater.nl -
Wat houdt AVG in?
25 mei 2018 is de Europese regelgeving voor bescherming van persoonsgegevens van kracht: de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Deze regelgeving stelt hogere eisen aan de omgang met persoonsgegevens door bedrijven om zo de privacy van de burger beter te waarborgen. De AVG geldt voor elke organisatie die persoonsgegevens verzamelt of verwerkt van personen in de EU of die goederen of diensten levert aan personen in de EU.
-
Wat gebeurt er als ik mijn hypotheekrente en/of aflossing niet of niet tijdig betaal?
Als je de rente en aflossing van je hypotheek niet op tijd hebt betaald, moet je een extra vergoeding betalen. Deze vergoeding wordt berekend door te kijken naar de datum waarop het geld bij Stater binnen had moeten zijn en de datum waarop het geld daadwerkelijk binnen is gekomen. De extra vergoeding wordt berekend door de wettelijke rente te berekenen over het nog te betalen bedrag.
Je kan uiteraard hierover ook contact met ons opnemen via 030 – 30 70 500. -
Wat gebeurt er aan het einde looptijd van mijn aflossingsvrije hypotheek?
Ook een aflossingsvrije hypotheek moet je uiteindelijk aflossen. Tijdens de looptijd betaal je alleen rente waardoor je lening niet daalt.
Aan het einde van de looptijd zal je de aflossingsvrije hypotheek dus moeten terugbetalen. Dit kan met de verkoopopbrengst van je eigen huis, met spaargeld of met ander vermogen.Indien je niet kunt aflossen aan het einde van de looptijd kun je de hypotheek mogelijk verlengen. Voor verdere informatie en advies neem contact op met je adviseur.
-
Wanneer wordt mijn declaratie betaald?
Stater behandelt verzoeken voor een uitbetaling uit het bouwdepot. Deze betalen zij binnen 5 werkdagen, mits de nota’s aan de voorwaarden voldoen. De dag van ontvangst van de nota telt als de eerste werkdag en uiterlijk op de vijfde werkdag maakt Stater het bedrag van de nota namens Tulp Hypotheken over.
-
Wanneer wordt het maandbedrag van mijn rekening afgeschreven?
De rente en aflossing die je aan Tulp Hypotheken moet betalen worden ongeveer twee werkdagen voor het einde van de maand van je rekening afgeschreven. Als de hypotheekakte wordt ondertekend na de vijftiende dag van de maand, vindt de eerste afschrijving plaats aan het einde van de daaropvolgende maand.
-
Wanneer ik het renteaanbod niet accepteer, moet ik dan annuleringskosten betalen?
Wij geen brengen geen annuleringskosten in rekening wanneer je afziet van het renteaanbod.
-
Waar vind ik informatie over leningen die in beheer zijn?
Mijn Tulp Beheer biedt je een overzicht van al je eigen gegevens en de veelgestelde vragen die betrekking hebben op leningen in beheer.
-
Waar stuur ik mijn overlijdensrisicoverzekering naar toe als deze verpand is?
Stuur je ORV per mail naar:
levenorvpolissenStater@stater.nl -
Waar kan ik mijn jaaroverzicht vinden?
Mijn Tulp Beheer biedt je het jaaroverzicht.
-
Waar kan ik een overlijden melden?
Een overlijden kun je doorgeven aan Stater. Dit kan via een e-mail naar info@stater.nl, of via telefoonnummer 033-4509300.
-
Waar kan ik een hypotheek aanvragen?
Een hypotheek bij Tulp kun je aanvragen via een hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Op welke persoonsdata is de AVG van toepassing?
De AVG heeft invloed op iedereen die persoonsgegevens verwerkt van Europese burgers. Denk aan de naam, het adres, de geboortedatum en het e-mailadres. Het gaat om alle gegevens die klanten actief en bewust hebben verstrekt, zoals accountgegevens die op een online formulier zijn ingevuld.
-
Naar welk rekeningnummer kan ik een extra aflossing overmaken?
Indien je extra wilt aflossen op je hypotheek kun je deze aflossing overmaken op onderstaande rekeningen:
Stg. Ontvangsten TH2 Incasso Tulp Compleet NL69 ABNA 088.61.72.306 Stg. Ontvangsten TH2 Incasso Groene Hart NL30 ABNA 010.19.75.635 Stg. Ontvangsten TH2 Incasso bunq NL36 ABNA 010.81.05.636 OLB_Tulp Riant -Incasso- NL69 RABO 037.79.30.601 Stichting Tulpenhuis Ontvangsten NL02ABNA055.46.12.089 t.n.v. Graag onder vermelding van “EXTRA AFLOSSING naam, je leningnummer & leningdeelnummer”
-
Moet ik naar de notaris om mijn hypotheek te verhogen?
Indien er sprake is van een onderhandse verhoging van je hypotheek, ga je voor advies naar je hypotheekadviseur. Indien de gewenste verhoging past binnen de inschrijving van je hypotheek, hoef je voor deze verhoging niet naar de notaris.
-
Moet ik een taxatierapport op laten maken om een hypotheek te kunnen krijgen?
Ja, in de meeste gevallen wel. Om de waarde van het onderpand te bepalen moet je als aanvrager van een hypotheek bij Tulp een taxatierapport op laten maken. In sommige gevallen kan een hybride taxatie aangeleverd worden. Je hypotheekadviseur kan je hier meer over vertellen.
-
Mijn rentevaste periode loopt af, hoe kan ik een nieuwe rente kiezen?
Aan het einde van de rentevastheidsperiode ontvang je, ongeveer 3 maanden voor het aflopen van deze periode, een rente-aankondigingsbrief. Hierin word je eenzelfde rentevastheidsperiode aangeboden als je al hebt, maar dan tegen de nieuwe geldende rentetarieven. Bij deze brief ontvang je ook een rentekeuzevolmacht. Als je een andere rentevaste periode wilt kiezen, dan kun je gebruik maken van deze volmacht. Wil je advies, ga dan naar je adviseur.
-
Mijn partner en ik gaan uit elkaar, mag ik in mijn huis blijven wonen?
Ga voor deze vragen en andere verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Kun je gegevens laten wissen?
In sommige gevallen heeft een betrokkene het recht te verzoeken om zijn of haar persoonsgegevens te wissen. Dat kan in de volgende gevallen:
- de persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor de doelen waarvoor die zijn verzameld of verwerkt;
- de betrokkene maakt bezwaar tegen de verwerking en er zijn geen dwingende gerechtvaardigde gronden voor de verwerking die voorrang moeten hebben boven het belang van de betrokkene;
- de betrokkene maakt bezwaar tegen de verwerking ten behoeve van direct marketing;
- de persoonsgegevens zijn onrechtmatig verwerkt;
- de persoonsgegevens moeten worden gewist om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op Tulp rust.
-
Kun je gegevens laten aanpassen?
Als de betrokkene meent dat de persoonsgegevens die Tulp verwerkt onjuist zijn, dan kan de betrokkene vragen deze persoonsgegevens aan te passen of aan te vullen. Als de persoonsgegevens inderdaad onjuist blijken te zijn, dan worden deze aangepast.
-
Kan ik via Tulp een bankgarantie krijgen?
Tulp Hypotheken biedt in samenwerking met BNP Paribas Cardif de mogelijkheid om een Garantiestelling af te sluiten. De aanvraag kan door je adviseur worden ingevuld op www.woongarant.nl/tulp.
-
Kan ik tussentijds mijn rentevaste periode wijzigen?
Wil je tussentijds de rentevaste periode wijzigen? Ga voor dit soort verzoeken en andere verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Kan ik tussentijds aflossen?
Ja, je kunt bij alle tulp hypotheken tussentijds aflossen. Informeer bij je hypotheekadviseur naar de mogelijkheden.
-
Kan ik mijn renteaanbod verlengen?
Dit verschilt per product. Informeer hier naar bij je hypotheekadviseur.
-
Kan ik mijn hypotheek verhogen?
Wil je een onderhandse verhoging van je hypotheek, een tweede hypotheek, tussentijdse omzetting van de rentevaste periode of de afloswijze wijzigen? Ga voor dit soort verzoeken en andere verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Kan ik mijn hypotheek meeverhuizen naar een nieuwe woning?
Onze producten kennen een verhuisregeling. Kijk in de algemene voorwaarden en informeer bij je adviseur.
-
Kan ik mijn aflossingsvorm wijzigen?
Je kunt tussentijds je aflossingsvorm wijzigen. Ga voor dit soort verzoeken en andere verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Kan een tweede woning gefinancierd worden met een hypotheek?
Nee. Tulp Hypotheken verstrekt alleen leningen voor de eigen woning (het hoofdverblijf).
-
Is Tulp Hypotheken aangesloten bij het financiële klachteninstituut Kifid?
Ja. Tulp Hypotheken is aangesloten bij Kifid. Indien iets niet goed verloopt en je wilt een klacht melden, dan kun je dat schriftelijk doen of via e-mail naar klacht@tulphypotheken.nl. Tulp Hypotheken neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht kun je binnen 3 maanden contact opnemen met het financiële klachteninstituut.
-
Is mijn hypotheek na 30 jaar altijd helemaal afgelost?
Indien je een hypotheek bij Tulp hebt die volledig annuïtair of lineair is zal deze na 30 jaar helemaal zijn afgelost. We kunnen ook een kortere looptijd van de lening afspreken. Heb je een aflossingsvrije hypotheek, dan los je gedurende de looptijd niet af, maar doe je dit aan het eind van de looptijd.
-
Ik wil mijn woning verhuren, mag dat?
Bij Tulp Hypotheken mag je je woning onder bepaalde voorwaarden verhuren. Vraag deze voorwaarden op bij je hypotheekadviseur.
-
Ik wil mijn totale hypotheek aflossen, waar kan ik dit doorgeven?
Indien je de hele hypotheek wilt aflossen kun je bij Stater een aflosnota opvragen.
-
Ik wil graag een afspraak maken met iemand van Tulp Hypotheken. Is dit mogelijk?
We komen graag bij jou langs om de visie en de ambitie van Tulp Hypotheken toe te lichten. Stuur een e-mail naar adviseur@tulphypotheken.nl en we plannen een afspraak met een van onze accountmanagers.
-
Ik wil graag een aanstelling bij Tulp Hypotheken
Wat leuk dat je interesse hebt om met ons samen te werken. Neem contact op met ons voor meer informatie via adviseurs@tulphypotheken.nl en je hoort snel van ons.
-
Ik wil een nieuwbouwwoning kopen, kan ik een hypotheek krijgen?
Ja, het is mogelijk om een hypotheek af te sluiten voor de aankoop van een nieuwbouwwoning.
-
Ik wil aflossen op mijn hypotheek, zijn hieraan kosten verbonden?
Afhankelijk van hoeveel je wilt aflossen kunnen hier kosten aan verbonden zijn. Wil je meer informatie raadpleeg dan de algemene voorwaarden of neem contact op met je adviseur.
-
Ik wil aflossen op mijn hypotheek, zijn hieraan kosten verbonden?
Bij de tulp Annuïteitenhypotheek kun je per kalenderjaar 25% van de oorspronkelijke hoofdsom aflossen zonder bijkomende kosten. Wil je meer aflossen dan kan het zijn dat hierover uitstapkosten worden berekend.
Deze uitstapkosten worden alleen in rekening gebracht wanneer op het moment van aflossen de rente van een soortgelijke tulp hypotheek lager is dan de rente die je nu betaalt. Is de rente op het moment van aflossen hoger dan betaal je geen uitstapkosten.Het bedrag van de uitstapkosten is gelijk aan de contante waarde van het verschil tussen de rente die je betaalt en de rente voor soortgelijke leningen voor de resterende duur van de rentevaste periode. Bij de berekening van de vergoeding wordt uitgegaan van de uitstaande hoofdsom op het moment van aflossen en de afgesproken aflossingsmethodiek tot het einde van de rentevaste periode (of de duur van de lening als deze korter is). Als Tulp geen rentevaste periode kent die gelijk is aan het restant van de rentevaste periode, dan wordt de hoogste rente van de naast-kortere- en naast-langere-rentevaste periode genomen.
Een voorbeeld van de berekening van uitstapkosten
Uitgangspunten:- Je hebt een annuïteitenhypotheek van € 200.000
- Je betaalt een rente van 4% en de rente staat 20 jaar vast. Er zijn 10 jaar voorbij, dus je bent deze rente nog 10 jaar verschuldigd
- Je wilt een bedrag van € 70.000 aflossen op deze hypotheek
- Je hebt dit jaar al eens € 5.000,- afgelost op je hypotheek
- De rente voor een soortgelijke lening van 10 jaar rente vast staat bij Tulp Hypotheken op het moment van aflossen op 3%
- Je betaalt het verschil in een keer terug, in plaats van over de resterende maanden. Daarom corrigeren we de uitstapkosten volgens een standaard manier (contante-waardeberekening) naar beneden. Dit is het uiteindelijke bedrag aan uitstapkosten dat wij bij je in rekening brengen.
Berekening:
- Eerst kijken we welk bedrag je boetevrij mag aflossen in een kalenderjaar (€ 200.000 x 25% = € 50.000).
- Dit bedrag verlagen we met eventuele eerdere aflossingen in het kalenderjaar: € 50.000 – € 5.000 = € 45.000. Hierover worden geen uitstapkosten berekend.
- Vervolgens kijken we welke rente je bij je bestaande hypotheek had moeten betalen over het bedrag dat niet zonder kosten afgelost mag worden. Dat is: € 25.000 (€ 70.000 -/- € 45.000) x 4% x 10 jaar = € 10.000.
- Daarna kijken we wat je aan Tulp zou moeten betalen als je op het moment van aflossen deze €25.000 voor 10 jaar zou lenen. Dat is €25.000 x 3% x 10 jaar = €7.500.
- Het verschil tussen deze twee bedragen is € 10.000 -/- € 7.500 = € 2.500. Doordat je deze kosten in een keer terugbetaalt in plaats van gespreid, wordt de contante waarde berekend op basis van de 3% rente. Je komt dan uit op een bedrag van € 2.197,- aan uitstapkosten.
Lees voor meer informatie onze algemene voorwaarden of raadpleeg je hypotheekadviseur.
-
Ik kan mijn hypotheekrente niet betalen, wat moet ik doen?
Wij adviseren je om contact op te nemen met Mender, waarmee wij samenwerken. Je kunt een mail sturen naar contact@mender.nl of bellen naar 033-4229411. Neem ook contact op met je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Ik heb een tijdelijk contract bij mijn werkgever, kan ik een hypotheek krijgen?
Indien je proeftijd is verstreken en je werkgever een intentieverklaring heeft afgegeven, kun je ook met een tijdelijk contract een hypotheek bij Tulp aanvragen. Heb je geen intentieverklaring? Dan kun je in sommige gevallen ook een hypotheek krijgen. Neem contact op met je adviseur voor verder advies.
-
Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?
Wij houden het graag simpel en duidelijk. Indien echter iets niet goed verloopt en je wilt een klacht melden, stuur dan een e-mail aan ckm@stater.nl.
Geef ons in ieder geval je naam en adres door en beschrijf duidelijk je klacht, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Houd er rekening mee dat de afhandeling tot 6 weken kan duren. -
Ik heb een codering bij BKR, kan ik dan toch een hypotheek krijgen?
Als sprake is van een achterstands- of herstelcodering bij het BKR is het niet mogelijk om een hypotheek af te sluiten. Informeer voor meer informatie bij je hypotheekadviseur.
-
Ik ben mijn inloggegevens kwijt van Mijn Tulp
Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord van je Mijn Tulp kwijt, neem dan contact op met het Contact Center van Stater via email info@stater.nl of telefonisch 033-4509300.
-
Hoeveel kan ik maximaal lenen?
Een hypotheekadviseur kan exact voor je berekenen hoeveel je in jouw situatie kunt lenen. Om een indicatie te krijgen, kun je alvast de maximale-hypotheekberekening doen.
-
Hoeveel geld zit er nog in mijn bouwdepot?
Gegevens over je bouwdepot kun je nalezen op je Mijn Tulp Beheer of neem contact op met de klantenservice van Stater. Je kunt bellen naar telefoonnummer 033-4509300 of mail naar info@stater.
-
Hoe lang is mijn bouwdepot geldig?
Het bouwdepot is maximaal 9 maanden geldig. De geldigheid is eenmalig met 6 maanden te verlengen, maar in deze verlengde periode vervalt de rentevergoeding over het depot.
-
Hoe kun je bezwaar maken tegen de verwerking van persoonsgegevens?
De betrokkene heeft altijd het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens. Als een betrokkene bezwaar maakt dan stelt Tulp vast of er zwaarwegende gronden voor Tulp zijn die naar mening van Tulp zwaarder wegen dan de belangen van de betrokkene of die verband houden met instellen, uitoefenen of onderbouwen van een rechtsvordering. Is dat niet het geval, dan staakt Tulp direct de verwerking van de persoonsgegevens.
Als Tulp persoonsgegevens gebruikt voor direct marketing en een betrokkene maakt daar bezwaar tegen, dan wordt het gebruik van de persoonsgegevens voor dit doel direct gestaakt.
-
Hoe krijg ik toegang tot Mijn Tulp?
Enkele dagen na het passeren van de woning ontvang je een brief van Stater met de inloggegevens voor je eigen Mijn Tulp. Heb je hierover nog vragen, neem dan contact op met de klantenservice van Stater. Dit kan via email info@stater.nl of telefonisch 033-4509300.
-
Hoe krijg ik toegang tot Mijn Tulp?
Zodra de lening in beheer wordt genomen door Stater ontvang je een brief met de inloggegevens voor Mijn Tulp.
Heb je hierover nog vragen, neem dan contact op met de klantenservice van Stater. Dit kan via e-mail info@stater.nl of telefonisch 033-4509300. -
Hoe kom ik in aanmerking voor een hypotheek met NHG?
Tijdens het adviesgesprek met je hypotheekadviseur kun je aangeven dat je een hypotheek met NHG wilt aanvragen. Als je voldoet aan deze voorwaarden van NHG, dan kan je hypotheekadviseur de aanvraag in orde maken. Alle voorwaarden en normen zijn te vinden op de website van NHG.
-
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wijzigingen, zoals een andere bankrekening, geef je door aan Stater. Dit doe je via info@stater.nl, via het Contact Center van Stater op telefoonnummer 033-4509300 of via Mijn Tulp Beheer.
Heb je wijzigingen of verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, ga dan naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt. -
Hoe kan ik een declaratie voor uitbetaling uit mijn bouwdepot indienen?
Indien je een bouwdepot hebt bij Tulp Hypotheken, dan kun je declaraties doorgeven via je Mijn Tulp Beheer. Onder het tabblad Bouwdepot staat een knop ‘Nieuwe declaratie’ indienen waarmee je een bouwdepotdeclaratie(s) kunt indienen.
Heb je andere vragen over je bouwdepot? Neem dan contact op met de klantenservice van Stater. Dat kan telefonisch (033-4509300) of via een e-mail (info@stater.nl). -
Geeft Tulp Hypotheken ook hypotheekadvies?
Tulp Hypotheken geeft zelf geen hypotheekadvies. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Geeft Tulp Hypotheken ook hypotheekadvies?
Tulp Hypotheken geeft zelf geen hypotheekadvies. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
De verbouwing is afgerond, wat gebeurt er met gelden die nog in het depot zitten?
De gelden die nog in het bouwdepot zitten, worden afgelost op je hypotheek.
- 2025 riant hypotheek
- 2024 tulp hypotheek
- 2024 tulp compleet hypotheek
-
2024 riant hypotheek
- 20 december 2024
- 12 december 2024
- 5 december 2024
- 28 november 2024
- 21 november 2024
- 14 november 2024
- 17 oktober 2024
- 11 oktober 2024
- 3 oktober 2024
- 26 september 2024
- 24 september 2024
- 16 september 2024
- 9 september 2024
- 2 september 2024
- 26 augustus 2024
- 19 augustus 2024
- 12 augustus 2024
- 5 augustus 2024
- 29 juli 2024
- 22 juli 2024
- 16 juli 2024
- 9 juli 2024
- 24 juni 2024
- 10 juni 2024
- 4 juni 2024
- 28 mei 2024
- 20 mei 2024
- 13 mei 2024
- 6 mei 2024
- 30 april 2024
- 23 april 2024
- 16 april 2024
- 8 april 2024
- 25 maart 2024
- 11 maart 2024
- 4 maart 2024
- 27 februari 2024
- 19 februari 2024
- 13 februari 2024
- 5 februari 2024
- 29 januari 2024
- 15 januari 2024
- 8 januari 2024
- 1 januari 2024
- 2023 tulp hypotheek
- 2023 tulp compleet hypotheek
-
2023 riant hypotheek
- 23 december 2023
- 18 december 2023
- 11 december 2023
- 4 december 2023
- 29 november 2023
- 27 november 2023
- 20 november 2023
- 13 november 2023
- 6 november 2023
- 24 oktober 2023
- 16 oktober 2023
- 10 oktober 2023
- 3 oktober 2023
- 26 september 2023
- 18 september 2023
- 6 september 2023
- 28 augustus 2023
- 22 augustus 2023
- 8 augustus 2023
- 18 juli 2023
- 11 juli 2023
- 3 juli 2023
- 28 juni 2023
- 22 juni 2023
- 19 juni 2023
- 13 juni 2023
- 6 juni 2023
- 30 mei 2023
- 22 mei 2023
- 16 mei 2023
- 8 mei 2023
- 1 mei 2023
- 18 april 2023
- 6 april 2023
- 4 april 2023
- 27 maart 2023
- 20 maart 2023
- 15 maart 2023
- 14 maart 2023
- 7 maart 2023
- 21 februari 2023
- 14 februari 2023
- 23 januari 2023
- 16 januari 2023
- 9 januari 2023
- 3 januari 2023
-
2022 tulp hypotheek
- 27 december 2022
- 5 december 2022
- 14 november 2022
- 8 november 2022
- 18 oktober 2022
- 11 oktober 2022
- 3 oktober 2022
- 27 september 2022
- 13 september 2022
- 6 september 2022
- 30 augustus 2022
- 8 augustus 2022
- 1 augustus 2022
- 19 juli 2022
- 5 juli 2022
- 27 juni 2022
- 17 juni 2022
- 14 juni 2022
- 7 juni 2022
- 31 mei 2022
- 10 mei 2022
- 3 mei 2022
- 26 april 2022
- 20 april 2022
- 5 april 2022
- 31 maart 2022
- 1 maart 2022
-
2022 tulp compleet hypotheek
- 27 december 2022
- 5 december 2022
- 28 november 2022
- 21 november 2022
- 14 november 2022
- 8 november 2022
- 18 oktober 2022
- 11 oktober 2022
- 3 oktober 2022
- 27 september 2022
- 13 september 2022
- 6 september 2022
- 30 augustus 2022
- 8 augustus 2022
- 1 augustus 2022
- 19 juli 2022
- 5 juli 2022
- 27 juni 2022
- 17 juni 2022
- 14 juni 2022
- 7 juni 2022
- 31 mei 2022
- 10 mei 2022
- 3 mei 2022
- 26 april 2022
- 20 april 2022
- 5 april 2022
- 23 maart 2022
- 15 maart 2022
- 8 maart 2022
- 1 maart 2022
- 16 februari 2022
- 8 februari 2022
- 3 februari 2022
- 1 februari 2022
- 25 januari 2022
- 11 januari 2022
- 2022 riant hypotheek
- 2021 tulp hypotheek
- 2020 tulp hypotheek
-
2019 tulp hypotheek
- 24 december 2019
- 18 december 2019
- 18 november 2019
- 01 november 2019
- 30 oktober 2019
- 14 oktober 2019
- 08 oktober 2019
- 24 september 2019
- 17 september 2019
- 09 september 2019
- 03 september 2019
- 22 augustus 2019
- 08 juli 2019
- 02 juli 2019
- 25 juni 2019
- 30 april 2019
- 23 april 2019
- 16 april 2019
- 12 maart 2019
- 18 februari 2019
- 2018 tulp hypotheek