de meest gestelde vragen
-
Wanneer wordt het maandbedrag van mijn rekening afgeschreven?
De rente en aflossing die je aan Tulp Hypotheken moet betalen worden ongeveer twee werkdagen voor het einde van de maand van je rekening afgeschreven. Als de hypotheekakte wordt ondertekend na de vijftiende dag van de maand, vindt de eerste afschrijving plaats aan het einde van de daaropvolgende maand.
-
Waar kan ik mijn jaaroverzicht vinden?
Mijn Tulp Beheer biedt je het jaaroverzicht.
-
Waar kan ik een hypotheek aanvragen?
Een hypotheek bij Tulp kun je aanvragen via een hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een (andere) hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Mijn rentevaste periode loopt af, hoe kan ik een nieuwe rente kiezen?
Aan het einde van de rentevastheidsperiode ontvang je, ongeveer 3 maanden voor het aflopen van deze periode, een rente-aankondigingsbrief. Hierin word je eenzelfde rentevastheidsperiode aangeboden als je al hebt, maar dan tegen de nieuwe geldende rentetarieven. Bij deze brief ontvang je ook een rentekeuzevolmacht. Als je een andere rentevaste periode wilt kiezen, dan kun je gebruik maken van deze volmacht. Wil je advies, ga dan naar je adviseur.
-
Ik wil aflossen op mijn hypotheek, zijn hieraan kosten verbonden?
Afhankelijk van hoeveel je wilt aflossen kunnen hier kosten aan verbonden zijn. Wil je meer informatie raadpleeg dan de algemene voorwaarden of neem contact op met je adviseur.
-
Ik kan mijn hypotheekrente niet betalen, wat moet ik doen?
Wij adviseren je om contact op te nemen met Mender, waarmee wij samenwerken. Je kunt een mail sturen naar contact@mender.nl of bellen naar 033-4229411. Neem ook contact op met je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.
-
Ik heb een tijdelijk contract bij mijn werkgever, kan ik een hypotheek krijgen?
Indien je proeftijd is verstreken en je werkgever een intentieverklaring heeft afgegeven, kun je ook met een tijdelijk contract een hypotheek bij Tulp aanvragen. Heb je geen intentieverklaring? Dan kun je in sommige gevallen ook een hypotheek krijgen. Neem contact op met je adviseur voor verder advies.
-
Hoeveel kan ik maximaal lenen?
Een hypotheekadviseur kan exact voor je berekenen hoeveel je in jouw situatie kunt lenen. Om een indicatie te krijgen, kun je alvast de maximale-hypotheekberekening doen.
-
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wijzigingen, zoals een andere bankrekening, geef je door aan Stater. Dit doe je via info@stater.nl, via het Contact Center van Stater op telefoonnummer 033-4509300 of via Mijn Tulp Beheer.
Heb je wijzigingen of verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, ga dan naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.