betalen en aflossen

  • Wat gebeurt er als ik mijn hypotheekrente en/of aflossing niet of niet tijdig betaal?

    Als je de rente en aflossing van je hypotheek niet op tijd hebt betaald, moet je een extra vergoeding betalen. Deze vergoeding wordt berekend door te kijken naar de datum waarop het geld bij Stater binnen had moeten zijn en de datum waarop het geld daadwerkelijk binnen is gekomen. De extra vergoeding wordt berekend door de wettelijke rente te berekenen over het nog te betalen bedrag.
    Je kan uiteraard hierover ook contact met ons opnemen via 030 – 30 70 500.

  • Wat gebeurt er aan het einde looptijd van mijn aflossingsvrije hypotheek?

    Ook een aflossingsvrije hypotheek moet je uiteindelijk aflossen. Tijdens de looptijd betaal je alleen rente waardoor je lening niet daalt.
    Aan het einde van de looptijd zal je de aflossingsvrije hypotheek dus moeten terugbetalen. Dit kan met de verkoopopbrengst van je eigen huis, met spaargeld of met ander vermogen.

    Indien je niet kunt aflossen aan het einde van de looptijd kun je de hypotheek mogelijk verlengen. Voor verdere informatie en advies neem contact op met je adviseur.

  • Wanneer wordt het maandbedrag van mijn rekening afgeschreven?

    De rente en aflossing die je aan Tulp Hypotheken moet betalen worden ongeveer twee werkdagen voor het einde van de maand van je rekening afgeschreven. Als de hypotheekakte wordt ondertekend na de vijftiende dag van de maand, vindt de eerste afschrijving plaats aan het einde van de daaropvolgende maand.

  • Naar welk rekeningnummer kan ik een extra aflossing overmaken?

    Indien je extra wilt aflossen op je hypotheek kun je deze aflossing overmaken op onderstaande rekeningen:

    Stg. Ontvangsten TH2 Incasso Tulp Compleet NL69 ABNA 088.61.72.306
    Stg. Ontvangsten TH2 Incasso Groene Hart NL30 ABNA 010.19.75.635
    Stg. Ontvangsten TH2 Incasso bunq NL36 ABNA 010.81.05.636
    OLB_Tulp Riant -Incasso- NL69 RABO 037.79.30.601
    Stichting Tulpenhuis Ontvangsten NL02ABNA055.46.12.089 t.n.v.

    Graag onder vermelding van “EXTRA AFLOSSING naam, je leningnummer & leningdeelnummer”

  • Kan ik tussentijds aflossen?

    Ja, je kunt bij alle tulp hypotheken tussentijds aflossen. Informeer bij je hypotheekadviseur naar de mogelijkheden.

  • Is mijn hypotheek na 30 jaar altijd helemaal afgelost?

    Indien je een hypotheek bij Tulp hebt die volledig annuïtair of lineair is zal deze na 30 jaar helemaal zijn afgelost. We kunnen ook een kortere looptijd van de lening afspreken. Heb je een aflossingsvrije hypotheek, dan los je gedurende de looptijd niet af, maar doe je dit aan het eind van de looptijd.

  • Ik wil mijn totale hypotheek aflossen, waar kan ik dit doorgeven?

    Indien je de hele hypotheek wilt aflossen kun je bij Stater een aflosnota opvragen.

  • Ik wil aflossen op mijn hypotheek, zijn hieraan kosten verbonden?

    Afhankelijk van hoeveel je wilt aflossen kunnen hier kosten aan verbonden zijn. Wil je meer informatie raadpleeg dan de algemene voorwaarden of neem contact op met je adviseur.

  • Ik kan mijn hypotheekrente niet betalen, wat moet ik doen?

    Wij adviseren je om contact op te nemen met Mender, waarmee wij samenwerken. Je kunt een mail sturen naar contact@mender.nl of bellen naar 033-4229411. Neem ook contact op met je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Wijzigingen, zoals een andere bankrekening, geef je door aan Stater. Dit doe je via info@stater.nl, via het Contact Center van Stater op telefoonnummer 033-4509300 of via Mijn Tulp Beheer.
    Heb je wijzigingen of verzoeken waarvoor je advies nodig hebt, ga dan naar je hypotheekadviseur. Ben je op zoek naar een andere hypotheekadviseur, dan helpen we je graag met een overzicht van de hypotheekadviseurs bij jou in de buurt.